esmaspäev, 12. detsember 2016

Mida ei saa käega katsuda kuid mis on ihu ja meeltega tajutav.

   Sain alles hiljuti tuttavaks ühe inimesega, kes ütles mulle, et talle meeldib kunst. Ta armastab kunsti. See lause kostus nii sügavalt ja siiralt, et oli lausa interneti vahendusel tunda, et ta tõesti teeb seda südamest! Kas minu armastus kirjutamise vastu on ka kunst? Isegi kui enamikest kordadest ei tea ma kuidas oma emotsioone kirja panna. Isegi kui enamikel kordadel ma kardan neid kirja panna.
 
  Kunst on millegi nägemine, tundmine, tegemine, loomine läbi südame. Lihtne ja puhas soov midagi teha, lihtsalt niisama. Ilma mingit kasu saamata. Elu elamine on ka kunst, kui Sa teed seda südamega. Valetamine, varjamine ei nõua erilisi oskusi tänapäeval enam. Sellepärast hindan ma neid kunstnike kes oskavad olla ausad. Tõde on kaunis, valus aga kaunis. Ja ma hindan kõrgelt neid, kes lõppude-lõpuks siiski ütlevad tõtt. Ükskõik kui raske see on.
   Inimesed kes on minu ümber õpetavad mind tegelikult igapäev. Mitte, et ma sellest koguaeg õpiks. Ma võin olla väga rumal, sest ma arvan, et ma ei mõista, tegelikult kui ma natukene süvenen, kuulan, panen end nende olukorda siis ma mõistan, täielikult. Ka see on kunst, panna end teiste kingadesse, kukkuda ninali nendes nii nagu nemad seda teinud on ja aru saada, et igal teol on oma sügavam põhjus ja ilmtingimata ei pea selleks olema tahe kellelegi halba teha.
   Kõigil oma lugu, rääkimata lugu... või äkki tahab see lugu rääkimist? Iial ei tea kui annad alla esimese mõõna juures. Tuleb osata hinnata inimesi, nende lugusid ja tunda rõõmu kui keegi on valmis Sulle end avama! Ka eneseavamine on Kunst!

   Me vaatame pilte, maale, fotosid, kujusid... see kõik on kunst. Ma sooviksin, et kõik suudaksid näha ka muud sellena, ma soovin, et kõik suudaksid hinnata neid pisikesi kunstiteosed meie ümber.. mida silm ei näe aga kõrv kuuleb, mida kõrv ei kuule aga nina tunneb... mida ehk ei saa katsuda kuid ometi on see meie nahal ja ihul tajutav/tuntav.

Ja tegelikult ei olegi ma varem kunagi kogenud seda, et kellegi, pealtnäha nii tavaline lause, sedasi meeltesse võnkuma jääks... et pealtnäha nii tavaline lause nii palju mõtteainet annab. See näitab, et see ei olnud niisama suusoojaks öeldud vaid see inimene Armastabki seda! :)

Kuud ja tähti teie õhtusse,
Hele

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar